Puterea

Se alege in concordanta cu specificatiile standard din descrierea convertizorului disponibila pe site sau in documentatie. Trebuie sa tinem cont si de regimul de utilizare (cuplu constant sau variabil).

Cand sunt controlate motoare cu numar ridicat de poli (turatii mici), motoare speciale, sau mai multe motoare in paralel, selectati convertizorul astfel incat suma curentilor nominali multiplicata cu 1,05 pana la 1,1 sa fie mai mica decat curentul nominal al convertzorului.

Timpii de accelerare si decelerare

Timpii efectitivi de accelerare si decelerare ai unui motor controlat de convertizor sunt determinati de cuplul si momentul inertiei sarcinii, si pot fi calculati cu ecuatiile de mai jos.

Timpii de accelerare si decelerare pot fi setati individual. In orice caz, acestia ar trebui sa fie mai mari decat valorile determinate prin calcul.

Timpul de accelerare

ta = ((JM+JL) x ΔN)/(9.56 x (TM–TL)) (sec.)

Timpul de decelerare

td = ((JM+JL) x ΔN)/(9.56 x (TB+TL)) (sec.)

Unde:

JM : momentul inertiei motorului (kg x mp)

JL : Momentul inertiei sarcinii (kg x mp) (valoare calculata la axul motorului)

ΔN : Diferenta dintre viteza de rotatie dinainte si cea de dupa accelerare sau decelerare (1/min.)

TL : cuplul sarcinii (N x m)

TM : Cuplul nominal al motorului x 1,1 (N x m), control V/f
: Cuplul nominal al motorului x 1,2 (N x m), control vectorial

TB : Cuplul nominal al motorului x 0,2 (N x m)
: Cuplul nominal al motorului x (0,8 pana la 1) (N x m), cand este folosita o rezistenta de franare.

Caracteristica admisibila a cuplului

Cand un motor standard este folosit impreuna cu un convertizor pentru reglarea vitezei de functionare, temperatura motorului creste un pic mai mult decat atunci cand este alimentat direct de la retea.

Aceasta se datoreaza tensiunii de iesire care are o forma de unda aproximativ sinusoidala, PWM.

In plus, racirea devine mai putin eficienta  la viteze mici, deci cuplul ar trebui redus in concordanta cu frecventa.

Cand este necesara functionarea la cuplu constant la viteze mici, utilizati un motor de cuplu constant, proiectat special pentru a functiona prin intermediul convertizorului.

Caracteristicile de pornire

Cand un motor este controlat prin convertizor, functionarea acestuia este limitata de curentul de suprasarcina al convertizorului, deci caracteristica de pornire este diferita de cea obtinuta prin alimentarea direct la retea.

Cu toate ca la pornire cuplul este mai mic prin convertizor decat in cazul alimetarii directe, poate fi obtinut un cuplu de pornire ridicat la viteze mici ajustand valoare de crestere a cuplului (torque boost) a caracteristicii V/f, sau folosind controlul vectorial.

Cand este nevoie de un cuplu de pornire ridicat, alegeti un convertizor de o putere mai mare si analizati posibilitatea cresterii puterii motorului.

Alte aspecte pe care ar trebui sa le analizam

Daca este nevoie de circuit de franare (functionare cu timpi mici de accelerare si franare, sarcini cu inertie mare, instalatii de ridicat)

Numarul si tipul intrarilor si iesirilor de comanda

Tipul filtrului EMC

Tipul de comunicatie dorit

Gradul de protectie (in functie de locul de instalare)

Temperatura mediului ambiant si altitudinea (daca este necesara reducerea curentului de functionare)

Modul de instalare (directa sau in tablou, caz in care trebuie asigurate distantele si ventilatia necesare)

Echipamentele optionale disponibile

Daca sunt necesare echipamente suplimentare (bobina de reactanta, rezistenta de franare, panou de comanda extern, etc.)

Convertizoarele Toshiba le gasiti pe www.shop.braistore.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *