Dupa cum spuneam in articolul dedicat franarii dinamice exista diverse situatii in care motorul intra in regim de franare, generand energie catre convertizor. Necesitatea utilizarii unui rezistor de franare este data de tipul aplicatiei. Deci conteaza cat de frecvent motorul intra in regim de franare si cat de lung este acest timp pentru a alege sa utilizam sau nu o rezistenta de franare si sa stabilim valoarea acesteia. Valoarea minima a rezistentei acceptate de convertizor este specificata in manualul acestuia iar puterea va fi cu atat mai mare cu cat timpul de franare va fi mai scurt si energia disipata mai mare. Dar in general vom utiliza o rezistenta de putere mica pentru franare usoara sau de putere mare pentru franare […]

Principiul de functionare Cand un motor este conectat la o sursa alternativa de tensiune de 50 Hz si se roteste cu o viteza mai mare decat viteza sa sincrona, va livra energie catre sursa. Un exemplu ar fi o banda care transporta incarcatura la vale. Acest principiu permite motorului sa lucreze in regim de generator. Energia generata este direct proportionala cu alunecarea (diferenta relativa intre turatia campului statoric si turatia rotorului), la fel cum cuplul motorului este direct proportional cu alunecarea. In esenta, daca rotorul se invarte mai repede decat campul magnetic invartitor, motorul devine generator. Daca motorul se invarte mai incet decat campul magnetic invartitor, motorul se comporta ca un motor. Folosind acest principiu, un motor conectat la un […]